Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Targi Iran Beauty and Clean 2018

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2018-05-10 11:08:37
targi, teheran, iran, iran beauty and clean, branża kosmetyczna, przemysł kosmetyczny, kosmetyki, detergenty, środki czystości, chemia gospodarstwa domowego, akcesoria do salonów piękności, opakowania, urządzenia, maszyny, stoisko narodowe, zagraniczne biuro handlowe paih w teheranie, polska agencja inwestycji i handlu, zbh teheran, 2018

W dniach 26-29 kwietnia 2018 r. w Teheranie odbyły się 25-te Międzynarodowe Targi Iran Beauty and Clean 2018. Wydarzenie miało miejsce w nowoczesnym kompleksie Teheran International Exhibition Fairground.

Są to największe oraz najbardziej prestiżowe targi branżowe w kraju, cieszące się dużym zainteresowaniem przedsiębiorców irańskich oraz zagranicznych działających w sektorze przemysłu kosmetycznego i detergentowego (m.in. producenci, importerzy, eksporterzy oraz dystrybutorzy kosmetyków, środków czystości, chemii gospodarstwa domowego, akcesoriów do salonów piękności, opakowań oraz urządzeń i maszyn).

 

W wydarzeniu wzięło udział około 300 firm irańskich oraz ponad 130 firm zagranicznych. Corocznie Iran Beauty and Clean przyciąga ponad 20 tysięcy odwiedzających oraz około 450 wystawców.

 

 

Na stoisku narodowym zorganizowanym przez Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Teheranie zaprezentowało się pięć polskich firm: Stara Mydlarnia, EDG, Mica Nature, Seboradin oraz GLOV. Dodatkowo swoje stoisko na targach miało wiele innych firm z Polski, m.in. Dermaglin, PCC Consumer Products Kosmet, VYNN GROUP, Mollon Cosmetics oraz I.M.P.A.

 

 

 

Pawilon Polski, w którym prezentowana była oferta polskich firm branżowych, okazał się jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc na targach. Zespół ZBH Teheran przyjął oficjalne wizyty złożone przez przedstawicieli Irańskiej Izby Handlowej, PCC i "Tehran Times".

 

 

 

Polscy reprezentanci byli zaskoczeni tak pozytywnym przyjęciem ich produktów. Polska nie jest kojarzona przez Irańczyków z branżą kosmetyczną, jednak przedstawiony asortyment z profesjonalnym opisem słownym, okazał się doskonałą formą promocji polskich marek.

 

Sytuacja gospodarcza Iranu wzbudza wiele obaw u polskich przedsiębiorców oraz inwestorów, jednak należy pamiętać, iż Iran jest drugą co do wielkości gospodarką w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, z populacją wynoszącą około 80 milionów, w tym 55% ludności jest w wieku poniżej 30 lat. To drugi co do wielkości rynek kosmetyczny na Bliskim Wschodzie i siódmy pod względem wielkości na świecie. Jako kraj Iran produkuje tylko około 20% kosmetyków, pozostała część popytu zaspokajana jest przez import. Dlatego też, mimo pojawiających się nowych przepisów i regulacji wewnętrznych, produkty oraz kapitał zagraniczny są bardzo potrzebne. To rynek o dużych perspektywach dla polskich przedsiębiorców, którzy zaakceptują uwarunkowania geopolityczne Iranu oraz specyfikę kultury biznesowej.

 

Czynny udział ZBH PAIH Teheran w targach Iran Beauty and Clean 2018 to pierwsza tego typu inicjatywa w Iranie. Ze względu na duże zainteresowanie zarówno ze strony polskiej jak i irańskiej, Polska Agencja Inwestycji i Handlu postanowiła wesprzeć oba rynki tworząc stoisko narodowe. Obecnie rozważany jest udział w kolejnej edycji Iran Beauty and Clean.

 

W celu uzyskania więcej informacji nt. rynku kosmetycznego w Iranie: Raport o rynku kosmetycznym w Iranie 2018, jednocześnie zapraszamy do kontaktu z ZBH PAIH w Teheranie.